Preambul

Activitatile desfasurate intr-o companie sunt de doua feluri: operatii si proiecte.

O operatie reprezinta o serie de activitati de rutina, repetitive, si care au loc pe toata durata de viata a companiei.

Pe de alta parte, proiectele nu reprezinta activitati de rutina, ele fiind unice si temporare, fiind adesea implementate pentru a indeplini un scop strategic al companiei.

Un proiect reprezinta o serie de task-uri (sarcini) care vor culmina cu crearea sau indeplinirea unei noi initiative, unui nou produs s.a.m.d., avand un termen limita de finalizare.

Sarcinile sunt duse la bun sfarsit prin intermediul resurselor.

Microsoft Project 2007 este un program care ne permite sa gestionam mai usor notiunea de sarcina, de resursa, de activitati curente si de costuri.

O data introduse aceste informatii, Microsoft Project 2007 ne permite sa generam diferite rapoarte pe baza acestor entitati.

Microsoft Project 2007 ne ajuta sa gestionam proiectele din punct de vedere informatic.

Avantajele fata de gestionarea proiectelor cu ajutorul hartiei si al creionului ar fi faptul ca putem sa generam foarte rapid orice fel de informatie; de asemenea, putem filtra, grupa si sorta informatiile respective.

Foarte important este ca, avand proiectele in format electronic, le putem arhiva si consulta ulterior, un lucru care este destul de complicat in cazul in care folosim hartia si creionul pentru gestionarea acestor proiecte.

 

Pasul 1

De obicei, vom incepe lucrul cu Microsoft Project 2007 in vederea Gantt Chart, care este destinata sarcinilor.

Aceasta este vederea implicita atunci cand deschidem programul.

Efectuati click pe meniul View (1).

Observam ca vederea Gantt Chart este bifata, ceea ce inseamna ca este activa. Totusi, daca nu suntem in aceasta vedere, mai intai trebuie selectata.

In acest caz nu este necesar sa o selectam, deci vom apasa tasta Escape.

Apasati tasta Esc.

In tabelul din vederea Gantt Chart vom introduce sarcinile.

 

Pasul 2

Dupa introducerea sarcinilor, vom comuta in vederea Resource Sheet din meniul View, care este destinata resurselor.

Efectuati click pe meniul View (1).

Alegeti optiunea Resource Sheet (2).

In tabelul din vederea Resource Sheet vom introduce informatiile legate de resurse.

 

 

Pasul 3

Efectuati click pe meniul View (1).

Cu exceptia celor doua vederi prezentate anterior, toate celelalte vederi din meniul View sunt destinate generarii rapoartelor, adica extragerii din program a informatiilor relevante referitoare la un anumit context in care ne aflam.

Apasati tasta Esc.